Zdravý Kopanec / Healthy Kick

Ahoj Deky! Tak čo? Užívate si horúce leto? De Vám všetkým závidí, keďže je práve v Anglicku a schováva sa pred dažďom. Jej! No som si istá, že veľa z Vás by sa také ochladenie zišlo a preto som vytvorila tento krátky receptík na môj osviežujúci šalátik. Tiež som pridala veľa vitamínov nakoľko viem, že ich teraz všetci potrebujeme. Ani si totiž neuvedomujeme akému riziku sa vystavujeme pri pokusoch o schladenie sa studenou vodou, chladným pivom, zmrzlinou....
Teraz som znela ako žienka domáca, čo?! ahaha

Hello Dekas! How you doin? Having a great summer? De is so jealous of the summer in her hometown (in Slovakia) since she is stuck in rainy England. But I have a refreshing salad recipe for those who are having HOT and actual summer. I also added extra portion of vitamins since we have no idea what risk we take whenever we try to cool ourselves down with a beer, cold water, ice cream , pool....
I sound like a wifey there, don´t I? ahah


Čo potrebujeme // What do we need: 

- hlávkový šalát / lettuce
- mini rajčinky / cherry tomatoes
- sušené brusnice / dried cranberries
- jablko / apple
- dusenú slaninu / smoked bacon
- čerstvú bazalku / fresh basil
- cesnak / garlic
- citrón / lemon
- olivový olej / olive oil
- chlebík alebo toastový chlieb / bread or toast bread
- korenie podľa chute (ja som pridala soľ a čierne korenie) / seasoning by a taste (I only added salt and black pepper)

Vo veľkej mise si pripravíme šalát- nakrájame šalát, rajčiny, jablko, slaninu a prisipeme brusnice. Veľkosť všetkého je na vás. Ja mám radšej menšie kúsky aby sa ľahšie naberali pri konzumovaní. Jemne posolíme - no nemusíte, pridíme čierne korenie - asi 1/4 čajovej lyžičky, 2 čajové lyžičky olivového oleja a šťavu z polovice citróna. Potom len premiešame.

First prepare your salad in a big bowl - cut lettuce, tomatoes and apples (size depends on your preferences), add in cranberries. Add a pinch of salt -no need though, black pepper- about 1/4 of tea spoon, 2 tea spoons of olive oil and juice from 1/2 of lemon. Mix it aaaall up.

Teraz nasleduje moja obľúbená časť. Na panvicu dajte zopár kvapiek olivového oleja, nechajte zohriať na strednom plameni. Nadrobno nakrájajte bazalku a cesnak. Hoďte na ohriatu panvicu. Osmažte kým cesnak nezačne zlatnúť. Na vrch položte chlieb vašeho výberu. Jemne osmažte chlieb aby mal príjemne chrumkavý povrch. Kombinácia jemne ohriateho pečiva a studeného šalátu je perfektná. Potom už len servírujte a zdieľajte s nami fotografiu :)

Now onto my favorite part. Add few drops of olive oil onto a pan. Let it heat up on medium heat. Dice up garlic and basil, add it to the pan. Let it roast till garlic gets slightly golden color. On top of that put bread of your choice. Toast it up till bread starts getting brown-ish color (not burned lol). This adds nice crunchy texture and combination of warm pastry and cold salad is amazing. Then it is ready to be served and you can share your photos with us. 

A nezabunite byť / And don´t forget to stay
DeKaLicious!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára