Lodičky s mletým mäsom // Bread ships with meat

   Tento raz som vyskúšala niečo z Tureckej kuchyne. Asi každý pozná extrémne slávny a ešte extrémnejšie sladký dezert s názvom baklava alebo všade na uliciach pariaci sa kebab. Ale okrem týchto komerčne známych jedál turecká kuchyňa skrýva aj veľmi chutné a jednoduché chuťovky, ktoré sa dajú pripraviť bez problémov v každej kuchyni.
  Na tureckú premiéru v kuchyni som si vybrala Kiymali Pide. Tento pokrm je v podstate chlebové cesto s mletým mäsom a nejakou tou zeleninou. Keďže v každej časti Turecka majú svoj vlastný trik na to pravé cesto a plnku tak som si aj ja vybrala to pravé a pripravila podľa vlastných možností.

Na prípravu cesta/lodičiek potrebujeme:
1 hrnček hladkej múky
0,5 hrnčeka žitnej alebo chlebovej múky
0,5 sáčku sušeného droždia
1čl krupicového cukru
1čl soli
0,25 hrnčeka olivového oleja
1 hrnček vlažnej vody
  V mise zmiešame múky, droždie, cukor a soľ. Následne prilejeme olej a vlažnú vodu. Všetko spoločne zmiešame do hladkého pevného cesta. Vypracované cesto zakryjeme utierkou a v teple necháme kysnúť, až kým nezdvojnásobí svoj objem.

V tejto chvíli si pripravíme plnku na ktorú potrebujeme:
1 strednú cibuľu
1 strúčik cesnaku
1 pl olivového oleja
300g mletého mäsa
200g paradajok
soľ, korenie, mletú rascu
zväzok čerstvej petržlenovej vňate
  Cibuľu si nakrájame na jemno a orestujeme na panvici. Keď je cibuľa zlatá pridáme mleté mäso a nakrájaný cesnak. Necháme mäso orestovať a pridáme soľ, korenie a rascu podľa chuti. Keď je mäso z každej strany stiahnuté do panvice pridáme nakrájané paradajky. Celú hmotu necháme spoločne dusiť až kým sa voda nevyparí. Potom nechajte vychladnúť a pridajte petržlenovú vňať. 

  Nakynuté cesto si rozdelíme na vami zvolený počet lodičiek. Ja som si spravila päť väčších. "Ako som spomínala vyššie v každej časti Turecka okrem ingrediencií a postupu majú rozdielnu aj formu. Niekde z cesta spravia jednu obrovskú loď inde zase dvadsať malých jednohubiek. " Jednoducho si z cesta vytvorte oválny tvar. Do stredu vložte náplň, kraje prehnite a konce spojte dohromady. Hotové lodičky už len preložte na plech s papierom na pečenie, potrite olivovým olejom a pečte na 200°C približne 15min dozlatista. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára