Ovocný triffle // Triffle with fruit and bebe

Príde Vám návšteva? Máte chuť na niečo chutné a pekné? Nechce sa vám vypekať? Nechcete nič sladké? Presne pre tieto situácie tu je chutný trifle. Tento dezert je anglického pôvodu. Originálna verzia sa skladá z hustého pudingu, ovocia, piškótového cesta namočeného v sherry či ovocnej šťave a šľahačky. Všetko naukladané na seba vo veľkej mise. Ja som si troška upravila tento dezert. Hlavný rozdiel je, že tu sa nemusí piecť a nepotrebujete obrovskú misu.


Postup ako potešiť chuťové bunky a oko je:
  • ·         Ako prvé si uvaríme puding s mliekom 600ml  a jedným vanilkovým cukrom podľa návodu na obale.

  • ·         Po stiahnutí z ohňa vmiešame 1lyžicu masla a necháme puding vychladnúť.  Počas chladnutia premiešavame aby nestuhol.

  • ·         Nachystáme si ovocie podľa vlastnej chuti. Keksy ja som si vybrala bebe keksy. Nejakú šťavu na poliatie. Ja som použila kávovú vodku ale vy môžete použiť rum, kávu, pomarančovú šťavu... a samozrejme poháre do ktorých všetko naukladáte. Veľkosť a tvar je len na vás.


  • ·         Následne začína vrstvenie. Na dno nalámame keksy. Tie pokvapeme zvolenou tekutinou. Na ne nalejeme puding. Ja som dala dve polievkové lyžice. Potom vrstvu z ovocia  a zasa keksov pokvapkaných tekutinou a vrstvu pudingu. Počet opakovaní záleží na veľkosti pohára a na tom koľko ingrediencií použijete na jednotlivé poschodia.  


  • ·         Po dokončení vrstvenia poháre dáme schladiť do chladničky. V tú dobu si vyšľaháme jednu 33% šľahačku s práškovým cukrom (množstvo podľa vášho sladkého jazyka).
  • ·         Aby poháre nevyzerali fádne tak na vrch môžete dať karamelové orechy. V hrnci si rozpustíte maslo, pridáte cca 2 lyžice cukru. Necháte rozpustiť a miešate až to hnedého karamelu. Vtedy pridáte rozlámané orechy. Odstavíte z ohňa a za stáleho miešania necháte orechy poriadne vykúpať. (Na šľahačku dávajte až vychladnuté orechy inak vám spadne alebo  „roztopí sa“)



  • Už len stačí na vyhladené poháre pridať poriadnu dávku šľahačky, orechov poprípade posypať kakaom či škoricou. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára